Az online marketing szerepe a céged életében – Miért éri meg?
- by Kolompár András
- 152
Képzeld el, hogy egy feltaláló vagy, és a találmányodat szeretnéd megmutatni mindenkinek, hátha lesz rá igény. Viszont soha nem beszélsz róla, soha nem hozod szóba senkinek. Még a házad előtt is maximum csak egy fotón hirdeted, hogy nálad létezik egy ilyen találmány, amit persze senki sem fog érteni, de még észrevenni sem. Lehet zseniális ez a találmány…viszont ha alig tudnak róla, nem fog híre menni. Az online marketing abban segít, hogy híre menjen. Miért is kell tehát legalább minimálisan foglalkoznod vele?
Online nem lenni olyan, mint nem létezni
Annak ellenére, hogy ma már szinte egyértelmű egy cégnek az online jelenlét, hazánkban még mindig vannak olyan régiók és szegmensek, ahol ez nem alapvető. Pedig a most legjelentősebb vásárlócsoport szinte kizárólag először online keresi a megfelelő termékeket és szolgáltatásokat. Ha elromlik a TV, azonnal interneten keresnek szakit, ha új fodrászt akarnak a városukban találni, akkor szintén az internet lesz az első, ahol keresni fogják. Vagyis aki még mindig az offline jelenlétben hisz, az igazából jelentős bevételtől fosztja meg magát. Ma pedig már ennyi sem elég. Kell bemutatkozás, megbízhatóan kinéző arculat, leírás és egy olyan prezentálás a cégünkről, ami az érdeklődőt vásárlóvá teszi.
Ha nincs marketing, akkor nem hoztuk még ki a maximumot a cégünkből
Amennyiben nem ismernek meg igazán, akkor lehetsz az ezredik ugyanolyan szolgáltatás vagy egy zseniális újdonság kiötlője, teljesen mindegy. Az online térben senki sem nyer, aki a legcsodásabb terméket árusítja kizárólag a termék vonzósága miatt. Miért? Mert a leendő vásárlóidnak el kell magyarázni, hogy az a szolgáltatás vagy termék amit kínálsz, miért jó neki. Adni kell valamit, értéket vagy akár jó tanácsokat azért, hogy a ma online olvasgató emberét megfogjuk.
Viszont ezt nagyon nehéz úgy megfelelően prezentálni, ha a szüleinken, a barátainkon és a párunkon kívül legfeljebb egy-két idegen olvassa. Sok erről is a tévhit, hiszen a mai napig hallani a mondást, miszerint „jó bornak nem kell cégér”. Ez igaz is részben akkor, ha a környéken kizárólag neked van az egyetlen elképesztően finom borod, de ma már ez egyáltalán nincs így. Az emberek az online térben az elképesztő mennyiségű információhalmaz mellett egyre több ajánlatot kapnak különféle vállalkozásoktól. Ma már nagyon sok a kínálat a „jó borokból”, vagyis önmagában még egy újdonsággal sem lehetünk csak úgy sikeresek, mert valamilyen alternatívája biztos, hogy lesz. A marketing abban segít, hogy megmutassa a leendő vásárlóknak, hogy miért pont a te vállalkozásodat válasszák a többi közül. Hogyan érhető ez el mégis könnyedén? A www.marketingtanacsado.hu linkre kattintva ezt is megtudhatod!
Képzeld el, hogy egy feltaláló vagy, és a találmányodat szeretnéd megmutatni mindenkinek, hátha lesz rá igény. Viszont soha nem beszélsz róla, soha nem hozod szóba senkinek. Még a házad előtt is maximum csak egy fotón hirdeted, hogy nálad létezik egy ilyen találmány, amit persze senki sem fog érteni, de még észrevenni sem. Lehet zseniális ez…
Képzeld el, hogy egy feltaláló vagy, és a találmányodat szeretnéd megmutatni mindenkinek, hátha lesz rá igény. Viszont soha nem beszélsz róla, soha nem hozod szóba senkinek. Még a házad előtt is maximum csak egy fotón hirdeted, hogy nálad létezik egy ilyen találmány, amit persze senki sem fog érteni, de még észrevenni sem. Lehet zseniális ez…